Het laatste blog! - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu Het laatste blog! - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu

Het laatste blog!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Mart&Marjo

29 Mei 2013 | Nederland, Bennekom

Het laatste blog!

Op 20 Mei kwam ik aan in Hong Kong. Naast het vliegveld was een soort busstation daar kon ik de bus naar het centrum pakken. Na drie kwartier kwam ik aan in het centrum. Nu moest ik mijn hosteltje gaan zoeken. De straat had ik al snel gevonden ( ik had een map ) maar nu het hostel nog.. Alles stond in het Chinees en nergens stonden dingen in het Engels. Het was ondertussen al een graad of 40 en heel benauwd en regenachtig. Ik ging aan mensen op straat en in winkels vragen of ze misschien wisten waar het hostel zat. Niemand kon Engels en niemand wilden me helpen. Ik had namelijk mijn reservering uitgeprint en daar stond ook in het Chinees het hostel op. Na ongeveer een uur kwam ik een aardige Chinees tegen die me de weg wees. Mijn hostel zat in een heel groot flat gebouw en ik moest naar de 8ste verdieping. Het was zo raar om te zien, er zaten allemaal hosteltjes en cafeetjes in een flat gebouw. Omdat er zoveel mensen wonen in Hongkong bouwen ze hoog ( flats ) zodat iedereen een plekje heeft. Ik moest wachten tot 14:00 uur voordat ik kon inchecken en het was pas 9 uur in de ochtend. Dus ik had me bagage gedropt en ik ging de wijk verkennen waar ik in zat. Een super leuke echt Chinese wijk overal winkels, marktjes, eet stalletjes en 1000e mensen op straat. Ik was op zoek naar een tourist information maar niemand sprak Engels en ze begrepen me allemaal niet. Dus ik dacht dan ga ik zelf wel op zoek naar dingen in de wijk om te bezichtigen. Ik had al snel gevonden dat er bij de MTR (metro) informatie op borden stond bij welke uitgang wat te zien was. Dus toen ben ik naar the goldstreet geweest dat is een straat met alleen maar sieraden horloges en andere dingen van goud en zilver. ( hoeveel mensen er wel niet in de rolex winkel waren was niet normaal) Daarna ben ik naar the lady's market geweest, een hele lange straat met alleen maar kraampjes waar ze van alles verkochten en maakten midden op de straat. Er was zo veel te zien in mijn wijk je keek echt je ogen uit! Ik ging terug naar het hostel om in te checken ik had echt een mini prive kamertje maar wel een airco en een eigen badkamertje! In de avond heb ik heerlijk sushi gegeten en daarna lekker gaan slapen ik was kapot.


De dag erna ben ik naar het echte centrum van Hong Kong gegaan ( naja wat ze het echt centrum noemen ) Ik ben naar de Victoria Peak geweest. Dat is een berg van 552 meter in het westelijke deel van Hong Kong-eiland, met een soort tram ging je naar boven. Toen ik boven was gekomen had ik uitzicht over de stad zo gaaf om te zien, alle hoge gebouwen! Helaas begon het heel hard te regenen gelukkig kon ik eventjes schuilen. Daarna ben ik terug naar het centrum van de stad gegaan, het centrum bestaat uit veel hoge gebouwen en het ziet er heel modern uit. Om eerlijk te zijn vond ik mijn wijk waar ik met mijn hostel zat veel leuker Mongkok ( meer het echte Chinese ) Ik deed alles met de MTR ( metro ) omdat het een goedkoop vervoer middel is en heel makkelijk en snel. Ik ben naar het financiële centrum van Hong Kong gegaan ( alleen maar hoge gebouwen met bedrijven ) best gaaf om al die hoge gebouwen te zien! Ik kwam langs de Apple store en die winkel stond helemaal bom vol met mensen ( iedereen loopt hier met een smartphone de nieuwste van de nieuwste ) In de avond ben ik naar the lady´s market gegaan, zo gezellig die straat! Overal mensen en kraampjes met eten en spulletjes ( aantal kadootjes gescoord) en daarna weer terug naar mijn bezemkast ( me kamer in het hostel haha )


De volgende ochtend regende het kei hard! Ik kreeg van de bazin van het hostel te horen ( die kon aardig Engels! ) dat het de heftigste regen was van 3 jaar. Maar ik wilde toch de stad verder gaan bezichtigen ( misschien kom ik er nooit meer ) Ik ben weer met de MTR naar een ander deel van de stad gegaan. Om een aantal tempels te bezichtigen, de eerste tempel die ik ging bezichtigen had 5 ingangen. Het was heel apart want elke ingang leek een klein tempeltje, met verschillende interieurs en verschillende beelden van goden. Bij een aantal ingangen mocht ik foto's maken en bij andere niet. Er waren ook mensen aan het bidden voor een beeld het was heel apart om mee te maken! Daarna ben ik naar een soort Chinese tuin gegaan, waar ook een aantal tempels bij waren. Het was een groot complex, en er liepen veel bewakers. Daar was ook een soort kleine museum bij waar je de Chinese kust kon bekijken ( tapijt met verschillende bewerkingen erop ) De laatste tempel was heel groot, en modern weer heel anders als de andere tempelcomplexen. In de avond ben ik naar "Symphony of Lights" gegaan. Dat is op de Victoria Harbour een light show echt gaaf om te zien! Je ziet de skyline met alle gebouwen die verlicht zijn, en daar word een licht show gehouden van ongeveer 10 minuten. Na de light show ben ik met de Sky ferry ( een boot op het water ) gegaan. Die vaart tussen de wijken Hong Kong-eiland en Kowloon, je zag heel gaaf de sky line met alle gebouwen die verlicht waren! Het duurde ongeveer een uurtje en het was echt heel leuk om te doen!


De laatste dag in Hong Kong, ik kon na het uitchecken ( 10 uur ) me bagage laten liggen in het hostel. Daarna ben ik naar The Big Boeddha Ngong Ping op Lantau Island in Hong Kong met de MTR gegaan. Het was een ongeveer een uurtje en een aantal keer overstappen. De big Boeddha is de grootste zittende bronzen Boeddha in de open lucht en het is één van de vijf grote Boeddhabeelden in China. Toen ik was aangekomen bij de Kabelbaan ( die je naar het punt brengt waar de Big Boeddha staat ) stond er een hele grote rij. Gelukkig ging het wel heel snel, na een ander half uur was ik aangekomen in het dorpje onder de Big Boeddha. Ik moest 268 treden lopen en dan was je boven bij het beeld. Het beeld staat op hoogte van 34 meter en met het gezicht gericht naar het noorden, uitkijkend over het Chinese volk. Het is een heel belangrijk beeld en word ook wel de Boeddhistische wereld in het zuiden genoemd. Er wonen veel monniken in het dorp en ik heb er ook heel veel zien lopen. Het was echt heel gaaf om te zien! Daarna ben ik weer terug met de MTR gegaan naar the temple street dat is een grote markt die vernoemt is naar de tun hau temple die in het midden van het gebied staat. Er is veel muziek en er zijn ook soort kleine voorstellingen, en natuurlijk overal kraampjes waar je van alles kunt kopen! Daar heb ik de laatste spulletje gehaald en natuurlijk lekkere sushi gegeten! En daarna naar het vliegveld gegaan voor mijn vlucht naar Amsterdam.


Wisten jullie dat:

In Hong Kong iedereen altijd een paraplu mee heeft ( voor de regen en de zon )

Hong Kong echt een shop walhala is!

In Hong Kong bijna niemand Engels spreekt

Mijn hostelkamer bed 1.60 meter was ( omdat de meeste Chinezen klein zijn )

Ik overgewicht van 10 kilo in het totaal had maar ze niks hebben gezegd

Ik ook een extra tas heb moeten kopen voor mijn extra aankopen haha



Nu ben ik weer terug in Nederland, en om eerlijk te zeggen mis ik het reizen nu al! Ik heb echt een super leuke tijd gehad samen met Mart maar ook alleen!! Zoveel mooie dingen gezien en leuke dingen meegemaakt en leuke mensen leren kennen, elke dag was anders. Wat ik echt heel leuk vond is dat er veel leuke berichtjes op het blog werden geplaatst, en veel mensen leuke en lieve berichtjes en mailtjes stuurde!! En dat mijn lieve vriendinnetjes en lieve ouders mij kwamen ophalen op Schiphol ( in het oranje met een super leuk spandoek ouwe gekkies! ) ze hadden zelfs het huis heel leuk versierd en ik kreeg ook een heerlijk ontbijtje. Afgelopen zaterdag kreeg ik nog een gezellig welkomsfeestje super bedankt allemaal!!
Voor de mensen die het nog niet wisten ik heb geprobeerd om nog 4 maanden langer door te reizen naar Nieuw Zeeland en terug naar Azië helaas is het niet gelukt. Maar ik heb een top tijd gehad en ik mag zeker niet klagen! Ik heb al plannen voor mijn volgende reis naar Zuid Amerika en terug naar Azië. Ze zeggen dat je het reisvirus kan krijgen, en ik denk dat ik er mee ben aangestoken haha. Maar eerst studeren en werken, ik begin volgende week al met een wiskunde cursus die ik moet halen om aangenomen te worden op mijn studie. Ik denk dat het aardig pittig gaat worden dus ik moet flink de beuk erin gooien! Ik kan met mijn studie ook naar het buitenland en daar wil ik zeker gebruik van maken haha.


De hoogte punten vond ik


- Thailand

De jungle tour het was zo gaaf om in de jungle te slapen en op olifanten te rijden!!
Op de eilanden Koh Phi Phi en Koh Tao hebben wij echt een hele leuke tijd gehad!


- Indonesië

Java, Bangdung op de ganga vulkaan te hebben gelopen, dat was zo apart om te zien en doen!
Java Jogjakarta het culture centrum daar hebben wij echt heel veel gezien!
En Bali Kuta en de Gili Eilanden zo mooi en daar hebben we echt leuke mensen leren kennen!


- Fiji

Vonden we toch iets tegen vallen, maar het is wel heel gaaf dat we echt aan de andere kant van de wereld zijn geweest en we op eilanden hebben gezeten met alleen een hostel erop en verder echt niks en ik heb daar met haaien gezwommen en dat vond ik ook wel echt heel gaaf!


- Australië

Sydney vond ik echt een hele gave stad er is zo veel te zien en doen!
Fraser Island en The whitsundays waren echt super leuke trips, en daar heb ik echt hele leuke mensen ontmoet!
Ook heb ik op whitsundays gedoken dat vond ik echt heel erg leuk om te doen!


- Hong Kong

Ik vond Hong Kong echt een gave stad! Super leuk om te winkelen, maar ook om dingen te bezichtigen de tempels, big boeddha en the peak. En natuurlijk the skyline in de avond met de light show was echt een hoogte punt.

Dat was dan het laatste blog! Liefs Marjo





  • 30 Mei 2013 - 12:42

    Gerda:

    Lieve Lein,

    Natuurlijk heb ik je al gezien en gesproken.....maar
    reageer voor de laatste x op je blog.
    Heel fijn dat het zo top is geweest en je nog nageniet deze week
    en alweer nieuwe plannen hebt gemaakt voor school.
    Wij vinden het gezellig dat je er weer bent!
    Ook je andere collega's.....
    Dus weer flink aanpakken en sparen voor je next trip!
    Het was erg leuk om op de hoogte te zijn van je avontuur,
    dikke knuf kanjer,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart&Marjo

Wereldreis!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 3017
Totaal aantal bezoekers 20407

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Wereldreis

Landen bezocht: