Laatste 2 weken Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken Australië!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Mart&Marjo

20 Mei 2013 | Australië, Cairns

Al weer het laatste verhaaltje uit Australië!

5 Mei had ik de tour naar Fraser Island van 2 dagen en 1 nacht. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Het ligt voor de Australische oostkust en hoort bij de staat Queensland. Het eiland is 122 km lang en 5 tot 25 km breed. Er is veel te zien aan natuur in Fraser Island namelijk : mangrovebossen, tropische regenwouden, eucalyptusbossen en duinlandschap. De avond daarvoor had ik een meeting over de tour, zo kon ik meteen de mensen die mee gingen leren kennen ( ik had een hele leuke gids in opleiding! ) Op de meeting kregen we uitleg over het rijden in 4 wiel drive jeeps en de gevaren van Fraser Island ( vooral Dingo´s dat is een kruising tussen een hond en een wolf ) Helaas kreeg ik toen te horen dat je 21 moest zijn om te mogen rijden.. De volgende ochtend moesten we om 6:30 verzamelen en gingen we met 2 jeeps richting Fraser Island. ( 2 x 8 mensen in een jeep ) Ik had een hele gezellige groep met 3 x 2 stellen uit Ierland ( die kunnen drinken en feesten haha ) 3 uit Engeland, 2 uit Finland 2 uit Duitsland en 2 uit Zwitserland en ik the Dutchie zo werd ik genoemd. Na 3 uurtjes rijden waren we in Fraser toen hebben we onze spullen gedropt bij het hostel. Daarna zijn we de echte tour begonnen. In de eerste jeeps reed Keith onze gids en in de tweede jeep reed om de beurt iemand van de groep. We gingen kei hard over het strand met de jeeps, onze eerste stop was bij een klein strandje ( die helemaal vol lag ) Keith had een beter idee en we moesten via een brug naar het 2de strandje. Nou die brug was helemaal onderwater dus moesten we met de spullen boven het hoofd en door het water. Bij het strandje hebben we gevolleybald in het water. Daarna zijn we weer met de jeep verder gaan touren. We zijn naar de Rainforest gegaan en daar hebben we een wandeling gedaan ( natuurlijk begon het kei hard te regenen maar dat hoort bij de naam haha! ) Je werd niet heel nat omdat je tussen alle bomen bent. De dag ging zo snel voorbij! In de avond hebben we lekker gegeten en daarna met ze alle drankspelletjes gedaan. De Ierse mensen begonnen na een paar drankjes uit volle borst allemaal liedjes te zingen ( aan het einde van de avond zong iedereen mee! ) De dag erna weer vroeg op om 06:30 kregen we een ontbijtje en daarna zijn we weer gaan rijden met de jeeps. Onderweg zie je vaak de natuur veranderen, de ene keer zie je kilometers lang strand en de andere keer zit je midden in het bos. We zijn gestopt bij een lookout waar je echt een super mooi uitzicht had over lake mckenzie kilometers lang zand en een prachtig lake om te zien! Daar zijn we ook heen gegaan ( uurtje heen lopen uurtje terug ) en we hebben in het lake gezwommen en mooie foto´s gemaakt. Ik vond het net lijken of ik in de woestijn was heel apart. Daarna zijn we naar een scheepswrak gegaan die daar is vergaan rond de tweede wereldoorlog. En als laatste zijn we naar creek gegaan, waar een klein laagje sterke stroming water in stond. We gingen er met ze alle in en je moest als een krokodil bewegen zo laag is het en er staan overal bomen onderweg waardoor je niet rechtop kon lopen. We hebben nog rond getourd met de jeeps, onze gids Keith wist onze heel veel te vertellen over Fraser Island. Hij heeft er namelijk zelf 4 jaar gewoond. We hebben ook nog wildlife gezien namelijk: kangoeroes, dingo´s, schildpadjes en slangen. We zijn daarna weer terug naar Noosa gegaan het was namelijk het einde van de tour. Ik heb echt 2 super leuke dagen gehad! Die avond hebben we met de hele groep een after party gehouden met drankjes en pizza. De volgende ochtend weer vroeg eruit want ik moest uitchecken. Mijn bus ging pas om 17:15 dus ik moest de hele dag wachten en het regende dus dat was een beetje jammer. Gelukkig gingen meer mensen van de tour met dezelfde bus dus samen hebben we gewacht, en de dag was zo voorbij. De busrit naar mijn volgende bestemming Airlie Beachs was 16 uur ( de langste busrit! )

Helaas had ik de eerste dag in Airlie Beachs regen, maar samen met Inges ( Duits meisje ) die ik had leren kennen in Fraser Island. We gingen Airlie Beachs even verkennen. Een leuk stadje met wat winkeltjes eettentjes en een strand. In de zee mag je niet zwemmen ivm gevaarlijke kwallen en haaien. Daarom hebben ze een Lagoon voor de zee gemaakt waar je in kan zwemmen ( soort zwembad ) In de avond hebben we een drankje gedronken en gezellig gegeten. De volgende dag was mijn volgende tour van The Whitsundays! De eilandengroep Whitsundays bestaat uit 74 eilanden en ligt aan de zuidkant van het Great Barrier Reef. De eerste dag hebben we veel gezeild om bij de eilanden te komen. In de avond gingen we met ze alle drankjes drinken en deden we karaoke. Wie won kreeg een gratis Scuba Dive, dus ik samen met een Duits meisje Madeline hebben hard ons best gedaan maar helaas. De volgende ochtend moesten we vroeg eruit en kregen we om 06:30 ons ontbijtje. Het was heftig weer er stond een stevige wind, zo erg dat de bemanning eerst niet verder wilde zeilen. Uiteindelijk toch gedaan, en de boot ging aardig heen en weer. Een beetje zeeziek en ook na alle drankjes van die avond daar voor.. We zijn daarna naar de lookout gegaan om Whitehaven Beach te bewonderen, en daarna zijn we daar met ze alle heen gegaan. Ik heb nog nooit zon mooi strand gezien! Super wit strand met helder blauw water, helaas was het weer niet super maar als nog wat het echt heel mooi! Daarna zijn we naar een stuk van de Great Berrier Reef gegaan. Ik heb daar voor het eerst gedoken!! Een groepje van 4 meiden, we waren allemaal zenuwachtig het was voor iedereen de eerste keer. En na de eerste test ronde kregen we alle 4 de slappe lach ( de duikinstructeur vond het een uitdaging met ons ) Maar uiteindelijk hebben we alle 4 gedoken en het was echt super gaaf! We zijn 10 meter diep gegaan, we zagen prachtig koraal, gekleurde vissen, zeeschildpadden ( een foto op Facebook ) en Elvis een bekende vis in dat gebied ( een hele dikke grote ) Ik wil het graag snel weer doen! Die avond hebben we met de hele groep een groepsspel gedaan, het was een leuke avond. De laatste dag hebben we nog gesnorkeld ook daar heb ik een grote zeeschildpad gezien! En daarna zijn we weer terug gezeild naar Airlie Beachs. Later op de dag kregen we nog een gratis Didgeridoo les aangeboden. Het was heel moeilijk om er geluid uit te krijgen, uiteindelijk kwam er een mini geluidje uit haha. En in de avond hebben we een after party gehouden. Ik had 2 nachtjes in Airlie beachs geboekt om een beetje bij te komen. Die dagen heb ik rustig aangedaan, aan de lagoon gelegen en een boekje gelezen.

14 Mei ben ik met de bus naar Cairns gegaan ( mijn laatste busrit van 10uur ! ) Ik kwam om 6 uur in de ochtend aan en ik moest wachten tot 14:00 tot dat ik kon inchecken. Dus ik ben maar even de stad gaan verkennen en daarna neergeploft bij de lagoon om een beetje bij te slapen ( deze lagoon was echt heel mooi ) In de avond ben ik met de meiden van mijn kamer naar the Ultimate Party. gegaan. Het was een soort pub crawl met een dubbeldekkers bus. We gingen naar 5 verschillende clubs en we kregen eten en drankjes. Daardoor wist ik meteen welke clubs er leuk waren in Cairns en welke niet. Het was echt een leuke avond en de hele bus ging los ( de mensen dan he ) De dag erna heb ik een grote wandeling gemaakt langs het strand. Ik kwam uit bij de botanische tuinen daarna heb ik nog een kleine bush walk gedaan. In de avond heb ik samen met mijn kamergenootje gekookt. De dagen erna waren mijn laatste dagen in Australië. Ik heb lekker gerelaxt en van het weer genoten, heerlijk bij de lagoon gelegen en lekker met de meiden uiteten geweest en gefeest. De laatste souvenirtjes gekocht en afscheid van Australië genomen. De tijd is voorbij gevlogen ik heb een top tijd in Australië gehad! Ik ga het zeker missen..

Zondag 19 Mei vloog ik van Cairns naar Brisbane. Ik moest 7 uur op het vliegveld wachten en vervolgens vloog ik van Brisbane naar Hong Kong ( 9uur ) waar ik nu de laatste dagen van mijn reis zit! Vrijdag 24 Mei om 06:50 kom ik aan op Schiphol.

Wisten jullie dat:

- Er in Cairns veel aboriginals zitten ( ik heb geen sexy om de hoek zien komen liek haha )
- Heel veel Duitse backpackers in Australië zitten!
- De aussies heel vriendelijk zijn
- Mijn lievelings gerecht hier nachos zijn
- Ik in slaap was gevallen op het vliegveld waardoor ze me moesten omroepen

  • 20 Mei 2013 - 20:26

    Stoemp Sr:

    Ja partyanimal het zit er bijna op nog een paar dagen en je loopt weer over de dorpsstraat in Bennekom
    Las vanmorgen dat die chinezen geen woord engels praten daar in Hong Kong nou pak ze maar goed aan gelukkig heb je dat boekje nog met die afbeeldingen kun je aanwijzen wat je wil krijg je niet elke keer gebakken hond
    Als ik je zo hoor heb je het top naar je zin gehad van alles gedaan en gezien en tussendoor lekker gefeest,daarvoor ben je ook gegaan dus dat is hartstikke mooi
    Hong Kong noemen ze ook wel het "shopwalhalla" dus kun je nu na bijna 5 maanden eindelijk ff los gaan
    Koop niet teveel anders moet die ouwe stoemp vrijdag alles dragen.
    Nou geniet er nog ff van en tot vrijdag ouwe tattoo

    Groeten Pa

  • 21 Mei 2013 - 12:25

    André Ribbers (vader Van Martique):

    Ha, Marjo!

    Wat ontzettend leuk om weer een blog van je te lezen! En wat vind ik je super stoer!
    Geweldig wat je allemaal hebt gedaan en hebt ondernomen! je hebt heel erg veel herinneringen, met Mart en alleen, gemaakt en die pakt niemand jou/jullie ooit meer af! Prachtige tijd in je leven om op terug te kijken!

    Geniet nog even van Hong Kong!

    Goede terugreis gewenst en ik zie je vast gauw weer in "het durp"!

    André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart&Marjo

Wereldreis!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 20408

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Wereldreis

Landen bezocht: