East coast! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu East coast! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu

East coast!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Mart&Marjo

04 Mei 2013 | Australië, Noosa Heads

Lieve mensen weer een nieuw verhaaltje op het blog!

Na een leuk weekje Sydney ging voor mij de reis langs de oostkust verder. Omdat ik nog maar een maand had en ik veel wilde zien ben ik niet zo lang in alle plaatsen ( en dat is niet erg 3/4 dagen per plaats is meestal genoeg)

Eerst ben ik naar Byron Bay gegaan een klein hippie dorpje 12uur verder omhoog naar het noorden. Een wereld van verschil, Sydney is echt een wereld stad met veel mensen op straat en veel dingen te doen! In Byron Bay zijn niet heel veel mensen en zijn er ook maar een aantal dingen te doen. Ik bleef er 3 nachtjes op 22 April om 06:30 kwam ik in de ochtend aan helaas moest ik wachten tot 11uur voordat ik kon inchecken. Wat heel leuk was toen ik aankwam stond een jongen van het hostel mij op te wachten. Met een klein busje liet hij binnen 10 minuten heel Byron Bay zien en hij vertelde waar je lekker kon eten, waar je naar het strand moest en waar je leuk kon uitgaan. En daarna bracht hij me naar het hostel wat een services! In de tijd dat ik moest wachten heb ik even mooi Byron Bay verkent. Daarna was ik kapot van de lange busreis en het wachten dus ben ik lekker op het strand gaan liggen (half slapend) In de avond heb ik samen met een Duits meisje bij cheeky monkeys gegeten ( HET restaurant en club van Byron Bay) een lekker Mexicaanse maaltijd voor goedkoop. Bij het hostel stonden lange eettafels waaraan allemaal jongeren zaten, daar ben ik even bij gaan zitten. Ik leerde 4 leuke meiden kennen ( overal vandaan Nieuw zeeland, England, Duitsland en België ) We zijn met ze alle uitgegaan en hebben lekker op de tafels gedanst. De dag erna beetje brak en ben ik met het Engelse meisje Byron Bay nog een beetje gaan verkennen en later op het strand gelegen (jaja het is hier rond de 30 graden! Even beter als Sydney 14 graden..) In de avond met de meiden lekker gegeten en een filmpje gekeken. De volgende dag ben ik naar the light house gelopen ( witte vuurtoren ) Het was een heftige wandeling omdat het zo warm was en je ongeveer een dik uur alleen maar omhoog loopt. Maar het was het zeker waard daar is ook the most easterly point of the Australian Mainland. En het uitzicht was super! Ik zag zelfs dolfijnen zwemmen!! In de avond hebben we met een grote groep van het hostel bij cheeky monkeys gegeten en later nog gefeest. De dag erna moest ik vroeg op want ik ging met de bus naar mijn volgende bestemming : Surfers Paradise!


‎Heel grappig, ik ben al een paar keer dezelfde mensen tegen gekomen die ik al eerder had ontmoet. Dan zie je toch wel dat veel mensen hetzelfde reizen.

Surfers Paradise weer een hele andere stad. Veel groter als Byron Bay veel hoge gebouwen en veel mensen. De eerste dag was er een publieke feestdag, iedereen had vrij dus een dikke chaos van mensen haha. Eerst even de stad verkent, het is een leuke stad met veel restaurantjes, winkeltje, barretjes en nightclubs! Ik zat in een leuk groot hostel. Ik sliep in een soort appartementje met 2 x 4 persoonskamer, 2 badkamers, een keuken en een woonkamertje! Ik ben die avond met een paar jongens mee wezen stappen ( ik kreeg gratis champagne en entree en de jongen moesten natuurlijk betalen voor de entree en het drank wat oneerlijk... ) De dag erna lekker uitgeslapen en aan het strand gelegen. In de avond kreeg ik twee nieuwe kamergenootjes 2 meiden uit Noorwegen en ze waren echt super gezellig! Samen hebben we gegeten en daarna zijn we wezen stappen ( die meiden kunnen drinken zeg!! ) We gingen naar een hele exclusieve club 20 euro entree. En het mooiste in de club was de WC haha die was van goud met diamantjes en overal stonden kleine spiegeltjes. De volgende dag zijn we met ze 3e naar een ander klein schattig plaatsje gelopen. En natuurlijk die avond weer uit naar dezelfde club alleen nu hadden we een VIP card geritseld zodat we er gratis in konden huppa!


Een beetje brak de dag erna maar ik moest vroeg uitchecken en wachten op de bus want ik ging weer verder! Het was een beetje stressen want ik had mijn bagage bij het travelbureautje neergezet. De vrouw die er werkte zou om 13:00 gaan lunchen dus daarvoor moest ik mijn bagage ophalen. Ik kwam om 12:15 aan en de deur zat op slot.... Van het personeel van de winkel ernaast hoorde ik dat ze al was gaan lunchen, maar dat ze altijd een half uurtje nam. Mijn bus ging om 13:00 dus ik wachten tot ze terug was. Maar om 13:00 was ze nog niet terug. De meiden uit Noorwegen kwamen naar me toe om te zeggen dat de bus vertraging had. Om 13:10 kwam ze eindelijk aan ze was vergeten dat mijn bagage nog binnen stond. Dus ik moest rennen als een gek naar de bus en ik was gelukkig nog net op tijd!


Mijn volgende bestemming was Brisbane een grote stad wat ik op Sydney vond lijken. Veel grote gebouwen, winkels, restaurants, mensen en verkeer. Na de busreis van Surfers Paradise naar Brisbane en de avond daarvoor was ik toch wel een beetje gesloopt. Ik ben vroeg naar bed gegaan en viel meteen in slaap ( ook al was er harde muziek in de kamer ) De dag erna ben ik Brisbane gaan verkennen het is echt een leuke stad! Ik moest een nieuwe camera gaan scoren omdat die van mij gesneuveld was, dus op naar de city centre en de winkels. Daarna ben ik over de brug naar een ander deel van de stad gelopen. Dat zag er meteen heel anders uit veel meer groen ( parken ) en zelfs een gemaakt stand ( the city beachs ) Die avond ben ik met een kamergenootje wat gaan eten en daarna een drankje gedronken. De volgende ochtend ( Koninginnedag ) moest ik vroeg op want ik ging naar lone pine koala sanctuary. Ik ging er met de bus naar toe en het was ongeveer een half uurtje. Het was echt heel leuk! Je kon koala´s vasthouden, knuffelen en ze bekijken er waren er een stuk of honderd. Daarna heb ik de kangoeroes gevoerd ook echt leuk ( er waren er wel 50! ) En zelfs een slang om me heen gehad dat voelde echt heel raar. In de avond heb ik met mij lieve vriendinnetjes geskypt! En zelfs de koningin zien aftreden ( via skyp met het thuisfront ) Daarna nog even een drankje gedronken natuurlijk wel in het oranje!


‎Dat was al weer Brisbane de volgende dag ging ik al weer naar een nieuwe plaats : Noosa! De naam van de Noosa armbandjes uit Nederland komt hiervan vandaag. De 2 ontwerpsters waren samen door Australië aan het reizen. En ze waren zo onder de indruk van de authentieke sfeer, de bijzondere mensen en het nationale park dat ze hun accessoires lijn Noosa hebben genoemd.

Het was niet zo heel lang met de bus ongeveer 4 uurtjes en ik arriveerde in Noosa. Ik kwam wat later op de dag aan dus ik had mijn kamergenootjes ontmoet, en daarna wat eten gehaald om te maken in de keuken. ik wilde graag naar Fraser Island en the With Sundays dus ik had me even goed laten informeren ( omdat het aardig duur is ) en ik had 2 tours geboekt. Fraser Island 2 dagen en 1 nacht en With Sundays 3 dagen 2 nachten dus ik ben benieuwd! De volgende dag in Noosa lekker aan het strand gelegen en in de avond gegeten met me kamergenootjes en daarna bij de live muziek wezen kijken. 3 Mei ben ik met Ritchie ( Engels meisje ) naar het nationaal park gegaan. We hebben DE wandeling gelopen die erg populair is hier in Noosa. Het was een aardige wandeling 5 uur in het totaal.. Maar het uitzicht was wel heel mooi, ook de natuur en de omgeving. We zagen zelfs wilde koala's ( had alleen mijn fotocamera niet mee dus een beetje jammer ) In de avond waren we kapot en zijn we niet zo laat naar bed gegaan. Vandaag is al weer mijn laatste dag in Noosa. Time flies when you're having fun!! Ik ben samen met Ritchie en een meisje uit Canada even de stad in geweest. En daarna had ik een meeting over de Fraser Island tour ( ik heb een hele leuke gids haha ) Morgen ben ik voor 2 dagen in Fraser Island en daar heb ik geen mobiel bereik. Ik ben erg benieuwd en ik heb er zin in!!


‎Helaas is mijn mobiel weer gecrasht dus internet doet het niet meer ( geen whatsapp enz ) maar ik ben wel via mijn nieuwe nummer te bereiken 06- 27435912. Misschien dat ik hem weer aan de praat krijg. En als ik WIFI heb kan ik op mijn laptopje, dus mailtjes en facebook kan ik wel gewoon zien.


‎Wisten jullie dat :
Bijna alle backpackers hier 6 of meer maanden door Australië reizen.

Er vaak 5 dollar meals zijn ( 4 euro ) dus ik niet zo vaak koop omdat de meals goedloper zijn!

Het herfst is aan de oostkust maar het toch nog rond de 30 graden met zon in!

Hier iedereen Goon drinkt dat is een soort wijn uit een doos voor 4 liter 12 dollar ( 10 euro ) omdat andere alcoholische drankjes niet te betalen zijn.

Ik mijn Aboriginal nog niet gevonden heb ( jammer he pap haha )

  • 04 Mei 2013 - 12:57

    Lieke:

    Lijn! GAAAAAF! Wat een leuke trip dit, en wat een respect hoe je dit allemaal zp in je eentje fixt. Op een groepje meiden aflopen, met allerlei soorten mensen stappen en de steden verkennen. Echt onwijs tof. Is het leven daar heel anders dan hier? Hoe zijn de mensen daar? Een beetje relaxed? Echt leuk hoe je dit allemaal zo doet en dat je allerlei tours boekt. Fraser Island, lijkt mij tof dus ben benieuwd wat je er allemaal gaat zien. Doe je voorzichtig daar! Geniet er in ieder geval van. En wat lees ik toch altijd graag de feitjes op het einde, leuk! Dikke kus, Lieke P.s. Pas op voor die sexy aboriginals, die komen ineens om de hoek op je aflopen hehe:p

  • 13 Mei 2013 - 19:43

    Oma Hoog N:

    Lieve Marjolein Wat ben je toch een wereld reiziger en wat beleef je een geweldige reis ik ben best wel een beetje jaloers op je .
    Nou hier is het nog steeds geen zomer we zitten weer met de kachel aan en het regent hier af en toe pijppestelen gister was het hier gezellig ze waren er allemaal voor Moederdag Opa heeft getrakteerd op chinees we hebben heerlijk gegeten we hebben ook al een keer Asperges gegeten heerlijk als je weer thuis bent kom je maar gouw bij ons ook asperges eten want die heb je daar zeker niet .Het is zeker een wereld van verschil met balie daar zijn de mensen daar vriendelijk of heb je alleen maar contact met de reislustige mensen daar niet met de bevolking nou nog eventjes en dan ben je weer thuis hou het rustig niet te veel feesten en goed op je zelf letten heel veel plezier nog en een dikke kus van Opa en Oma doeiiiiiiiiiiiiiiii..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart&Marjo

Wereldreis!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 20406

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Wereldreis

Landen bezocht: