Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mart&Marjo - WaarBenJij.nu

Sydney!!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Mart&Marjo

22 April 2013 | Australië, Sydney

Na afscheid genomen te hebben van Mart, gaat voor mij het avontuur verder alleen reizen door Australie de oostkust (5.5 week) en daarna 4 daagjes Hong Kong.

Zaterdag 13 April Aangekomen in Sydney moest ik van het vliegveld naar de wijk Newtown. Daar kon ik bij Vincent (een vriend van marco) de eerste nachtjes slapen hij woont in Sydney. Met de trein 2 keer overstappen, en stukje lopen kwam ik bij zijn appartement aan. Echt een chill appartement, 10 minuutjes met de bus en je bent in het centrum! In de avond heeft Vincent me mee genomen naar een paar kroegjes en hij heeft me zelf bier laten drinken haha alleen ik vond het echt niet lekker (bier is heel veel goedkoper dan cocktails en wijn dat is niet te betalen) De volgende dag zijn we naar de stad gegaan en zijn we langs de highlights gelopen (Opera House, Harbour Bridge en Darling Harbour )

Australie is zo anders dan Azie veel moderner, veel meer mensen, verkeer en ontwikkelt. Echt een gave stad en er is veel te zien! De volgende dag moest Vincent er al vroeg uit om te werken en ben ik naar een hostel gegaan. Het hostel zat midden in het centrum en was aardig groot. Ik sliep met 4 mensen op de kamer dus was heeel benieuwd naar mijn kamergenootjes. Toen ik binnen kwam stelde ik me voor aan een meisje (Jantine) en die was ook nederlands dus dat was leuk! Ze is naar Sydney gekomen voor haar studie en blijft hier 5 maanden studeren en dan nog 3 maanden reizen. Dus helaas kon ze niet zo veel dingen doen, maar moest ze veel studeren. Die dag ben ik terug gegaan naar de Harbour Bridge en Opera House ik wilde nog wat foto's maken. In de avond kregen we een gratis broodje hamburger en hebben we met andere mensen de hele avond zitten kletsen. Ook kregen we die avond nog 2 kamergenootjes... 2 ouwe kerels, de ene was een homo en die heb ik een keer gezien en de volgende dag hij weer weg. En de andere man was iers, een hele vreemde, hij werd boos op mij en Jantine omdat we te veel praatten en hij wilde slapen (9uur in de avond) want hij moest de volgende dag werken. Ik denk dat hij rond de 40 was maar ik snap niet waarom hij in een hostel dorn ligt (we hebben nog een paar keer een conflict met hem gehad). Dinsdag 16 April ben ik een city tour gaan lopen, er stond een leuke tour in een boekje van Sydney dus die heb ik gelopen (het is aardig veel lopen hier) Ook nog een oranje blousje gescoort want zaterdag is IQON! Dat is een festival en voor Nederlanders gratis dus daar ga ik samen met Vincent en de andere Nederlanders heen! Het is wel een hardstyle feest dus niet echt mijn smaak.. Maar wel gaaf om een keertje mee te maken en natuurlijk me broer jaloers te maken (hahah grapje mar!)

Woensdag 17 April ben ik met de trein naar the blue mountains gegaan. (De Blue Mountains is een gebergte in Nieuw-Zuid-Wales, Australië.
Door de dichte eucalyptusbossen komt er een blauwe gloed vandaar dat deze bergen "de Blauwe Bergen" heten.) Het was een mooie treinreis er heen je zag het landschap telkens meer veranderen. Na 2uurtjes met de trein was ik er, en toen ik de trein uitstapte was het meteen een stuk kouder! Gelukkig had ik 2 vestjes mee dus allebei aan. Ik had een ticket gekocht voor de hop on hop of bus voor the blue mountains. Het was echt heel mooi op te zien ik was samen met een jongen uit de US daar heb ik de wandelingen mee gelopen. Wel heel veel trappen, maar super mooie watervallen en natuur om te zien! Die avond was er een goon party in het hostel (een soort wijn spel/competitie) ik heb er aan meegedaan samen met een ander meisje echt lachen om te doen helaas werden we al snel uitgeschakelt. Daarna hebben we nog gezellige avond gehad in het hostel!

19 april ben ik samen met een nederlandse jongen en meisje naar bondi beach gegaan ( het populaire strand, van net 5 surf rescue ) in het echt is het strand veel kleiner. Maar wel gaaf om alle surfers daar te zien! Daarna zijn we nog naar een andere plaats gegaan, naar een bekende cliff, echt heel mooi uitzicht! Op de weg terug zijn we toch nog even bij bondi beachs uitgestapt. Lotte het nederlandse meisje waar ik mee was wilde graag een tattoo laten zetten als aandenken aan haar reis. En heeft het daar laten doen een klein zeeschildpadje op haar pols. Ik had niet verwacht dat ik voor de 2 x deze reis bij de tattoo shop zou zitten haha! In de avond zijn we uiteten geweest met een paar nederlanders ( heerlijk na 3.5 maand een biefstukje!) En hebben we nog een paar drankjes gedronken een gezellige avond was het!

De dag erna ben ik met de ferry langs alle high lights van Sydney geweest heel leuk om te doen! In de avond ben ik terug naar vincent gegaan daar kon ik de laatste 2 nachtjes slapen. We zijn de avond wezen stappen in kings cross het uitgaans gebied van Sydney met de meeste kroegen en discotheken. Het was een leuk avondje! Na een kort nachtje slapen moesten we er vroeg uit want we hadden het festival IQON! Het festival was van 11uur tot 22uur en er waren verschillende DJ's echt gaaf om mee te maken! Alle nederlanders stonden bij elkaar in het oranje en het was een leuke sfeer. Het is echt leuk om te zien hoe mensen er uit zien (sommige heel apart met maskers op) en hoe mensen helemaal los gaan. Na het festival was ik wel helemaal kapot (na 11uur gedanst te hebben). De volgende ochtend hebben we goed uitgeslapen haha. En die avond ben ik met de bus naar Byron Bay gegaan (13uur in de bus) mijn 2de bestemming in Australie ik ben benieuwd hoe deze plaats gaat worden!

Ik wil nog even zeggen dat ik het echt heel lief vind alle berichtjes en smsjes die ik heb gekregen toen ik alleen verder ging! Ik moest in het begin wel wennen aan het alleen reizen. Eerst waren Mart en ik altijd samen en nu moet ik ook dingen alleen doen. De eerste dagen had ik het er even moeilijk mee. Maar gelukkig leerde ik al snel andere leuke mensen kennen!

Wat ook een groot verschil is dat we in Azie altijd lekker uiteten konden voor een paar euro. En dat ik hier echt zelf moet gaan koken gelukkig zijn er in de hostels gewoon grote keukens en koelkasten! Ook hadden we in Azie altijd een pive kamer en vaak ontbijt voor 8 euro en hier moet ik in dorns slapen (met een aantal mensen op een kamer) omdat het hier veel duurder is. Maar daar leer je wel snel mensen van kennen en dat is toch wel heel gezellig! De douches en wc zijn ook openbaar maar die vallen mee, en er word vaak schoon gemaakt. Wat heel leuk was aan het hostel in Sydney dat ze elke avond wat organiseerde om te doen!

Wisten jullie dat:
- hier een brood 4 euro kost
- hier alles bijna duurder is behalve de kleding (niet goed voor mij haha)
- ik een paar keer verdwaalt ben in de stad maar toch altijd weer gekomen ben waar ik wilde komen.
- het hier 8uur later is als in Nederland

  • 22 April 2013 - 10:22

    André Ribbers (papa Mart):

    Hi Marjo,

    Wat leuk om weer een bericht op jullie blog te lezen. Het blijft genieten om op deze manier jullie/jouw avonturen te volgen. Mart is weer veilig thuis; ik vind het echt super stoer van je dat je de reis in je eentje vervolgt. Goed om te lezen ook dat je na een paar moeilijke dagen weer je eigen ritme hebt gevonden. Dat zegt toch iets over jouw aanpassingsvermogen en flexibiliteit. Daar mag je jezelf wel een schouderklopje voor geven ;-).

    Geniet van alles wat er nog op jouw weg komt de komende weken!

    Tot het volgende bericht!

    Groetjes
    André

  • 22 April 2013 - 11:15

    Brenda:

    Marco is sowieso jaloers! Haha

  • 22 April 2013 - 11:15

    Brenda:

    Marco is sowieso jaloers! Haha

  • 22 April 2013 - 15:27

    Melissa Brouwer:

    Hee Mar!
    Super leuk om jouw (jullie) verhalen te lezen! Wat een belevenissen :)
    Nog veel plezier in Australie!

    Liefs Melissa

  • 22 April 2013 - 23:33

    Gerda:

    He KANJER,

    Wat fijn om te lezen dat je het goed maakt en de draad weer hebt opgepakt!
    Tuurlijk effe wennen in je uppie....samen is toch vaak gezelliger!
    Maar je doet het toch maar!!!!!
    En elk nadeel heeft z'n voordeel...zo ontmoet je sneller ónbekende mensen, ook leuk,
    en klets als je bent....gaat dat je blijkbaar goed af.

    Leuk zo'n feest waar al die Nederlanders zijn en met z'n allen in oranje!
    Gezellig!
    Bitter he een biertje....wel heerlijk als het bloedheet is en dan een ijskoude slok!

    Nou Leintje, geniet nog van alle dingen die je nog gaat ondernemen
    en pas goed op jezelf,
    dikke x en knuf

  • 01 Mei 2013 - 19:08

    Mark En Marjan Rogier:

    Ja en daar zijn we dan ook weer!
    Wat een heerlijke verhalen heb je opgeschreven. Zoals we al verwacht hadden heb je er niet lang over gedaan je eigen weg in je eentje te vinden.
    Het is zo wie zo goed dat eens te doen. Mocht je in de toekomst nog zin hebben; ik wil altijd nog een keer de pelgrimstocht in Spanje lopen!

    De contrasten die je hebt gezien met de Aziatische landen en nu een 'ontwikkeld' land is een goed manier om je te realiseren dat we maar wat blij mogen zijn met het wereld deel waar wij in wonen.
    Ik lees tussen de regels dat je dat zelf ook wel heb gezien en beleefd.

    De tijd vliegt voorbij en het is bijna alweer 4 weken geleden dat ik je app gestuurd heb dat ik mijn voet heb gebroken. Een onbenullig verzwikken op een losse steen. Maar ja na 2 dagen hobbelen en de veters van de gymschoen goed aantrekken toch een bezoek aan de huisarts gedaan.
    En gevolg een prachtig gipsbeen met hondenpootjes motief. Ja ook daar is tegenwoordig al weer een markt voor!
    A.s. vrijdag gaat het gips eraf. Hoera en ben ik niet meer afhankelijk van chauffeur (was af en toe wel makkelijk met een drankje en zo) en kan ik hopelijk weer aan de wandel met de honden.
    Alles komt hier uit ! Het is heerlijk mooi zacht fluweel en geurend groen om ons heen.
    Persoonlijk vind ik dit de mooiste tijd van het jaar. Hoe kan het toch allemaal denk ik af en toe.
    Ik neem aan dat de natuur ook in Australie overweldigend is??
    Zijn daar nog veel bijzondere dieren die je tegen gekomen bent, en hopelijk niet veel spinnen en slangen. En heb je last van regenbuien (iedereen dacht dat je in een slechte periode naar Australie ging)

    Geniet lekker van alles, ik ben benieuwd hoe de foto's eruit zien. Nee ik doe niet aan facebook. Ik hoor liever live commentaar van je!

    Nou lieverd geniet en tot hoors of apps.
    Marjan en Mark

  • 02 Mei 2013 - 19:53

    Oma Hoog:

    Hoi Lieverd wat ben je toch een kei alles maar onderzoeken en bekijken ik kan haast niet geloven dat je zo goed met alles omgaat gisteren de fotos bekeken met mamma wat zijn die koala beertjes groot zeg en wat een nagels en die kangeroe wat een knotsen ook de foto van het strand en van dat mannetje met die schilderingen een beetje eng om te zien of niet nou hier word het eindelijk een beetje zomer de tuin begint nu wat uit te komen maar het gaat heel langzaam hoe is het daar alles heel groot zeker en wijds dan hebben wij maar een pruts landje maar we hebben het goed Opa is weer een wandeling maken naar het bos hij loopt al weer veel beter Zondag bij Lia geweest was erg gezellig Robbin was gezakt voor het bromfiets diploma jammer al voor de 2dekeer nou Leine het schiet a[ aardig op meisje het zal niet meevallen als je weer in het aan de bak moet dus geniet nog maar met volle teugen let goed op jezelf hou het hoofd koel e nog heel veel plezier heel veel liefs Opa en Oma en een Dikke kus .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart&Marjo

Wereldreis!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 20388

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Wereldreis

Landen bezocht: